U bevindt zich op: Home /Inwoners /Afval /Afvalstoffenheffing / Wat betaalt u voor uw afval?

Wat betaalt u voor uw afval?

Naast een basisbedrag dat voor iedereen gelijk is, betaalt u per keer dat u restafval aanbiedt. Als u uw afval goed scheidt, hoeft u minder restafval weg te gooien. Goed scheiden is minder betalen. 

Hoeveel betaalt u in 2017?


Belangrijkste tarieven afvalstoffenheffing 2017 (peildatum 1 januari 2017)
Basistarief (voor iedereen gelijk) € 132,00*

Inclusief:

  • één restafvalcontainer of de mogelijkheid gebruik te maken van een ondergrondse container voor restafval
  • één of twee gft- en papiercontainer(s)

Het formaat van de container (140 of 240 liter) is hierbij niet van belang.

Het gebruik van de milieustraten (gratis, met uitzondering van bouw- en sloopafval, puin, grond en tevens restafval per huisvuilzak van 60 liter)

Extra:

- per extra grijze container (140/240 liter) per jaar

 
€ 50,00

Variabel tarief (per keer)

- grijze container 140 liter
- grijze container 240 liter
- gft-container (140 en 240 liter)
- papiercontainer (140 en 240 liter)
- zak plastic verpakkingsmateriaal
- inworp ondergrondse container van 60 liter
- brengcontainers voor glas, papier, textiel, plastic
- milieubox


€ 3,50
€ 6,00
gratis
gratis
gratis
€ 1,20**
gratis
gratis

Kosten die niet via de afvalstoffenheffing in rekening gebracht worden:

- restafval op milieustraat per huisvuilzak van 60 liter (met pinpas betalen op milieustraat)
- voorrijtarief voor aan huis ophalen van grof huishoudelijk afval (via factuur)
- een containerwisseling van 240 liter grijze container naar een 140 liter grijze container is gratis. Alle andere containerwisselingen, per container (via factuur)


€ 1,70
€ 20,00
€ 35,00

* Het basistarief van € 132,00 wordt in onderstaande gemeenten verhoogd met een jaarlijks bedrag voor het wekelijks inzamelen van gft-afval in de zomermaanden en/of een opslag voor zwerfafval:
Inwoners van de gemeente West Maas en Waal betalen € 2,13 voor het wekelijks inzamelen van gft-afval in de zomermaanden en € 2,99 voor het verwijderen van zwerfafval.
Inwoners van de gemeente Neerijnen betalen € 5,88 voor het wekelijks inzamelen van gft-afval in de zomermaanden en € 2,99 voor het verwijderen van zwerfafval.
Inwoners van de gemeenten Maasdriel, Zaltbommel, Lingewaal en Culemborg betalen € 2,99 voor het verwijderen van zwerfafval.
Inwoners van de gemeente Tiel betalen € 9,96 voor het verwijderen van zwerfafval.

** Gebruikers van ondergrondse containers hebben minder mogelijkheden om groente-, fruit- en tuinafval apart te houden. Het tarief voor restafval bij ondergrondse containers is daarom 20% goedkoper dan voor mensen met een eigen container.

Wanneer betaalt u Afvalstoffenheffing?

In de periode van januari tot en met mei ontvangt u van Belasting Samenwerking Rivierenland (BSR) de aanslag voor het basistarief van 2017 en de aanslag voor het aantal keer dat u restafval hebt aangeboden in 2016.

Afvalstoffenheffing en -inning.

Wilt u meer lezen over de heffing en de inning van de afvalstoffenheffing?

Afvalstoffenheffing

Naar boven

Tarieven afvalstoffenheffing 2017

Ziet u graag een volledig overzicht van alle tarieven? 

Tarieven 2017 (pdf)

Over PDF-bestanden

PDF-bestanden kunt u openen met onder meer het gratis programma Adobe Acrobat Reader.

Deel deze pagina opLinkedIn
shemaleup.net