U bevindt zich op: Home /Werken bij Avri / Financieel adviseur Afvalbeheer

Financieel adviseur Afvalbeheer (32-36 uur per week)

Avri werkt aan een schoon Rivierenland. We hebben een aantal opgaven in de regio Rivierenland te realiseren en zoeken een Financieel Adviseur om dit samen met ons te doen. Ben je maatschappelijk betrokken en wil je werken voor een organisatie die zich inzet voor een duurzame wereld? Ben jij onze nieuwe collega?

Samen werken aan een schoon Rivierenland

Avri is een gemeentelijk samenwerkingsverband van de gemeenten Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel. De belangrijkste taken van Avri zijn de inzameling van huishoudelijk afval en grondstoffen, het beheer van de openbare ruimte en handhaving. In totaal werken bij Avri ruim 380 medewerkers. Samen met 236.000 inwoners en de 8 gemeenten werken wij aan een schoon Rivierenland. Avri wil zich steeds meer tot een brede maatschappelijke dienstverlener ontwikkelen; vernieuwend in afvalinzameling, het beheer van de openbare buitenruimte en het vormgeven van lokale arbeids- en bewonersparticipatie. En we willen de wereld een beetje mooier maken:

  • we zien afval als grondstof in een circulaire economie, waarbij alles draait om hergebruik;
  • we creëren duurzame energie: het terrein van Avri wordt volop gebruikt voor de productie van zonne- en windenergie;
  • we vinden het belangrijk kansen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

En dat in een razendsnel veranderende wereld. Technologische, sociale en politieke veranderingen vragen óók van Avri om snel en adequaat te reageren op vraagstukken. In samenwerking met inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen dienen we ons mee te bewegen naar de toekomst. En dat betekent wat voor onze mensen. Werken 'op de automatische piloot' is verleden tijd. We gaan samen oplossingen en werkwijzen zoeken die passen bij deze nieuwe werkelijkheid.

Financieel adviseur Afvalbeheer

(Adviseur III)
32 -36 uur per week

Dit ga je doen

Als Financieel adviseur Afvalbeheer ben je werkzaam binnen het team Financiën & ICT en leg je verantwoording af aan het hoofd Financiën & ICT. Je adviseert het management over het financiële beleid, de Planning en Control-cyclus (P&C-cyclus) en de daaruit voortvloeiende producten.

Dit houdt concreet in dat jij

  • Zorgdraagt voor P&C-cyclus.
  • De interne processen coördineert en verantwoordelijk bent voor de tijdige oplevering van de P&C-producten (begroting, tussentijdse rapportages en jaarstukken).
  • Gevraagd en ongevraagd advies geeft aan de afdeling Afvalbeheer.
  • Betekenis geeft aan financiële cijfers en deze verwerkt in de P&C-producten.
  • Het financieel wettelijk kader bewaakt, toetst en evalueert.
  • Financiële nota's en financieel-economische adviezen opstelt.
  • Interne en externe ontwikkelingen volgt en adviseert over de effecten voor de organisatie.
  • Mogelijkheden tot verbetering en optimalisatie signaleert en adviseert over het ontwikkelen en verbeteren van procedures en systemen.
  • Een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen hebt en je kan verplaatsen in de gemeente.
  • Nieuw beleid en externe wet- en regelgeving vertaalt naar de organisatie en zo nodig de implementatie begeleidt.
  • Alle noodzakelijke in- en externe contacten onderhoudt, specifiek met de financieel adviseurs van de betreffende gemeente(n).

Dit breng je mee

  • Je hebt een relevante opleiding op hbo-niveau.
  • Je hebt ervaring met de P&C-cyclus, het financieel wettelijk kader. (Besluit Begroting en Verantwoording) en met gemeentefinanciën.
  • Je hebt ervaring met risicomanagement.
  • Je staat open voor veranderingen, durft kritisch te zijn en nieuwe zaken aan te dragen ten behoeve van verdere professionalisering.
  • Je bent analytisch.
  • Je beschikt over adviesvaardigheden.
  • Je weet resultaatgericht en klantgericht te handelen.
  • Je bent betrokken en neemt initiatief.
  • Je kunt zelfstandig en nauwkeurig werken.
  • Je hebt overtuigingskracht.
  • Je kunt conceptueel denken.

Dit is jouw werkplek

Je komt te werken in het team van Financiën en ICT van Avri. Je werkplek is in Geldermalsen.

Dit verdien jij

Avri werkt het best als haar medewerkers gemotiveerd en betrokken zijn en dat ook blijven. Daarom willen wij dat jij met plezier naar je werk gaat. Zo werken we optimaal samen aan een schoon Rivierenland. Dit bieden wij jou:

  • Een uitdagende en zelfstandige functie in een organisatie met een informele, open en collegiale werksfeer.
  • Een werkomgeving met volop kansen om je vakmanschap uit te bouwen. · Een plaats binnen een team van enthousiaste medewerkers.
  • Prima ontwikkelingsmogelijkheden, aan jou om deze te benutten.
  • Een salaris voor de functie van Financieel adviseur van maximaal € 4.541,00 (schaal 10a) bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
  • De aanstelling is in eerste instantie voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%.

Is dit jouw baan?

Enthousiast geworden om als Financieel adviseur Afvalbeheer aan de slag te gaan voor Avri? Solliciteer direct via vacatures@avri.nl - maar doe dit uiterlijk op 22 mei 2019. Richt je sollicitatie aan Jeroen Gaasbeek, hoofd Financiën & ICT.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 4 juni 2019. De vervolggesprekken staan gepland op 11 juni 2019. Heb je vragen over de vacature of de organisatie? Neem dan contact op met Jeroen Gaasbeek, Hoofd Financiën & ICT, telefoonnummer (0345) 58 53 55 of met Bas Buurman, Allround administrateur, telefoonnummer (0345) 58 53 73. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Renate van der Zee, medewerker P&O, telefoonnummer (0345) 58 53 60.

Goed om te weten

Meer informatie over de organisatie kun je vinden op www.avri.nl. De vacature wordt tegelijkertijd intern en extern vacant gesteld. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Deel deze pagina opLinkedIn