U bevindt zich op: Home/ Werken bij Avri

beleidsadviseur Afval en Grondstoffen

Avri werkt aan een schoon Rivierenland. We hebben een aantal opgaven in de regio Rivierenland te realiseren en zoeken een Beleidsadviseur afval en grondstoffen om dit samen met ons te doen. Ben je maatschappelijk betrokken en wil je werken voor een organisatie die zich inzet voor een duurzame wereld? 

Samen werken aan een schoon Rivierenland
Avri is een gemeentelijk samenwerkingsverband van de gemeenten Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel. De belangrijkste taken van Avri zijn de inzameling van huishoudelijk afval en grondstoffen, het beheer van de openbare ruimte en handhaving. In totaal werken bij Avri ruim 380 medewerkers. Samen met 245.000 inwoners en de 8 gemeenten, werken wij aan een schoon Rivierenland.

Avri wil zich steeds meer tot een brede maatschappelijke dienstverlener ontwikkelen; vernieuwend in afvalinzameling, het beheer van de openbare buitenruimte en het vormgeven van lokale arbeids- en bewonersparticipatie. En we willen de wereld een beetje mooier maken:

  • We zien afval als grondstof in een circulaire economie, waarbij alles draait om hergebruik;
  • We creëren duurzame energie: het terrein van Avri wordt volop gebruikt voor de productie van zonne- en windenergie;
  • We vinden het belangrijk kansen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt;
  • We zien toe op een heel, schoon en veilige leefomgeving.

En dat in een razendsnel veranderende wereld. Technologische, sociale en politieke veranderingen vragen óók van Avri om snel en adequaat te reageren op vraagstukken. In samenwerking met inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen dienen we ons mee te bewegen naar de toekomst. En dat betekent wat voor onze mensen. Werken ‘op de automatische piloot’ is verleden tijd. We gaan samen oplossingen en werkwijzen zoeken die passen bij deze nieuwe werkelijkheid.

Voor de afdeling Klant en Innovatie, in het team Beleidsadvies, zijn wij op zoek naar een nieuwe collega:

Beleidsadviseur afval en grondstoffen
(medewerker beleidsuitvoering I)
32 - 36 uur per week

Wil jij graag deelnemen aan maatschappelijke vraagstukken en heb je ervaring met het geven van beleidsadvies met betrekking tot afval? Dan is een functie als beleidsadviseur Afval en Grondstoffen binnen Avri iets voor jou. 

Als beleidsadviseur wordt van jou verwacht dat je kennis hebt van het afvaldomein en dat je vernieuwing, ontwikkeling en politieke sensitiviteit met je meebrengt.

Vanuit jouw rol denk je procesmatig en integraal mee vanuit de behoefte van de inwoner, collega’s uit andere teams, de opdracht gevende gemeenten en het bestuur. Dit betekent dat je goed kunt omgaan met verschillende belangen op lokaal, regionaal, ambtelijk en bestuurlijk niveau.

Je vertaalt ideeën van jezelf en anderen naar voorstellen die kunnen worden voorgelegd aan het MT, Dagelijks en Algemeen Bestuur. Je weet daarbij zowel de interne als de externe partijen in de voorstellen mee te nemen en je zorgt voor een adequate planning van het proces.

Bij de ontwikkeling van het beleid houd je rekening met de regionale doelstellingen, landelijke ontwikkelingen, kansen voor innovaties en de wettelijke kaders. Tot slot analyseer en evalueer je de resultaten van het gevoerde beleid en op basis daarvan doe je aanbevelingen en innovatievoorstellen.

Jouw rol in het team

  • Adviseert het managementteam, het bestuur en de gemeenten van Avri, gevraagd en ongevraagd.
  • Volgt, analyseert en integreert samen met (interne en externe) deskundigen vanuit verschillende vakdisciplines de ontwikkelingen op afvalgebied en brengt risico’s en kansen in beeld.
  • Je initieert en vertaalt ideeën in (beleids)adviezen en bereidt de implementatie voor.
  • Neemt zitting namens Avri in beleid- en werkgroepen (intern/extern) of zit deze voor.
  • Het onderhouden van de contacten met andere spelers binnen de afvalketen.

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt meerjarige ervaring opgedaan in een soortgelijke functie.
  • Je beschikt over analytische vaardigheden en werkt gestructureerd.
  • Je bent in staat om te schakelen tussen proces en inhoud.
  • Je hebt ervaring met de procedure voor de realisatie van locaties voor afval- en grondstofcontainers.
  • Je hebt een op samenwerking gerichte houding en je schakelt voortdurend tussen tactisch en operationeel niveau, tussen beleid en uitvoering en tussen politiek en inwoners.
  • Je kunt proces- en projectmatig sturen met koers op het integrale eindresultaat.
  • Kennis en ervaring met toezicht en handhaving en beheer openbare ruimte is welkom, maar geen vereiste.
  • Jouw dienstverlenende en collegiale houding maken jou toegankelijk, waardoor collega's en gemeenten je makkelijk weten te vinden.

Dit verdien jij
Avri werkt het best als haar medewerkers gemotiveerd en betrokken zijn en dat ook blijven. Daarom willen wij dat jij met plezier naar je werk gaat. Dit bieden wij jou: 

  • Een plaats binnen een team van enthousiaste medewerkers.
  • Een prettige, collegiale en informele werksfeer in een groeiende, innovatieve organisatie
  • Een werkomgeving met ruimte voor initiatief.
  • Een functie is gewaardeerd in de gemeentelijke salarisschaal 10 (maximaal € 4.494 bruto per maand, schaal 10 bij een voltijds-aanstelling).
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Met het IKB pas je je arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden.

Reageren?
Ben je geïnteresseerd en heb je aantoonbare ervaring in bovengenoemde functie, stuur dan je cv met een motivatiebrief naar vacatures@avri.nl en richt deze aan Willemijn Bonnier, teamleider Beleidsadvies.
Sluitingsdatum van de vacature is 20 juni 2021. De sollicitatiegesprekken worden op 22 en 28 juni ’s middags gehouden.
Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Willemijn Bonnier, teamleider Beleidsadvies, afdeling Klant en Innovatie, telefoonnummer: 06-21 11 39 11.
Voor vragen over de selectieprocedure kun je terecht bij Gerry van der Steldt, medewerker P&O, telefoonnummer (0345) 58 53 53

Goed om te weten

  • In eerste instantie bieden we je een jaarcontract, met uitzicht op een vaste aanstelling.
  • De vacature wordt tegelijkertijd intern en extern vacant gesteld.
  • Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure
  • Vanwege Covid-19 gelden aangepaste werkomstandigheden en procedures.

Meer informatie over de organisatie kun je vinden op avri.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Deel deze pagina opLinkedIn