U bevindt zich op: Home/ overige vragen over afval

Veel gestelde overige vragen over afval

Aantal gevonden vragen:  

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Hoe worden plastic verpakkingen, drinkpakken en blik van elkaar gescheiden?

    Plastic verpakkingen, drinkpakken en blik mogen bij elkaar in de daarvoor bestemde container of afvalzak. In de sorteermachine worden de plastic verpakkingen, de pakken en het blik gescheiden. Dit is goedkoper dan het apart van elkaar bij u op te halen. De verpakkingen hoeven niet schoon te zijn, maar het is wel belangrijk dat ze leeg zijn.

    In de pakken voor bijvoorbeeld sap en zuivel, zijn behalve karton, ook andere grondstoffen verwerkt. Bij het recyclen van de pakken worden deze grondstoffen van elkaar gescheiden. Van de papiervezels worden bijvoorbeeld kartonnen dozen en tissuepapier gemaakt. Van plastic verpakkingen kunnen weer nieuwe plastic verpakkingen worden gemaakt. Maar bijvoorbeeld ook tennisballen en fleecetruien.

  • Ik ga binnenkort verhuizen. Moet ik dat melden bij Avri?

    Nee, u schrijft zich in/uit bij de gemeente. Vanaf de datum dat u bent uitgeschreven op uw oude adres, komen de kosten voor het legen van uw grijze restafvalcontainer en het gebruik van de ondergrondse container niet meer voor uw rekening. Vanaf het moment dat u officieel bent ingeschreven op uw nieuwe adres gaat u betalen voor restafval dat u op dit adres aanbiedt (als dit in 1 van de 8 Avri-gemeenten is). Als u containers wilt omruilen of aanvragen op uw nieuwe adres, kan dat bij Avri via dit aanvraagformulier.

    Gaat u verhuizen naar een nieuwbouwwoning? Dan zijn er geen containers of afvalpas aanwezig op uw nieuwe adres. In dit geval moet u zelf contact opnemen met Avri om uw containers of afvalpas aan te vragen. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Bent u verhuisd naar een al bestaand huis met een containerpakket dat niet aan uw wensen voldoet? U kunt, tot 6 weken na de datum waarop u op het nieuwe adres bent komen wonen, eenmalig kosteloos uw containerpakket aanpassen. Na 6 weken brengen wij € 35 per levering van 1 of meer containers in rekening. 

  • Mag ik een composteerbare zak in de groene container gebruiken?

    Dat mag, mits er een kiemplantlogo opstaat.

    Trefwoorden: groene container, composteerbare zak

  • Kan ik mijn afspraak voor het ophalen van grof huishoudelijk afval annuleren?

    U kunt de afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren. Daarna zijn wij genoodzaakt het voorrijtarief van € 20 in rekening te brengen. 

    Trefwoorden: afval ophalen, grof huishoudelijk afval, kosten, annuleren

  • Avri haalt soms het restafval tegelijkertijd met het groente-, fruit- en tuinafval in één wagen op. Zo komt toch het door ons gescheiden afval weer op één hoop terecht?

    De laadruimte is verdeeld in twee compartimenten: een voor het restafval en een voor het groente-, fruit- en tuinafval. De compartimenten zijn door een wand van elkaar gescheiden zodat het afval in de wagen gescheiden blijft.  

    Trefwoorden: afval scheiden

  • Wat gebeurt er met het afval nadat Avri het heeft ingezameld?

    Avri brengt het gescheiden afval naar de juiste verwerker, die er voor zorgt dat het afval weer gebruikt wordt als grondstof voor nieuwe producten. Alleen restafval wordt niet hergebruikt, maar verbrand.

    Trefwoorden: afval scheiden

  • Wat zijn de kosten voor het ophalen van grof huishoudelijk afval?

    Voor het ophalen van grof huishoudelijk afval en elektrische apparaten rekenen wij een tarief. Kijk hier voor meer informatie.

    Trefwoorden: afval ophalen, grof huishoudelijk afval, kosten, tarief

  • Kan ik gratis compost bij jullie ophalen?

    Nee, dat kan helaas niet.

    Trefwoorden: compost

  • Kan ik mijn container)s) door Avri laten reinigen

    Nee, wij reinigen geen containers.  In veel plaatsen zijn wel reinigingsbedrijven actief, wellicht vindt u een bedrijf via internet.

    Trefwoorden: containers, reinigen, schoonmaken

  • Ik heb een klacht over Avri/een Avri-medewerker. Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Wij willen graag weten wat uw klacht is. Wellicht kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Raadpleeg hiervoor onze regeling Klachtenbehandeling.

    Trefwoorden: klacht

Deel deze pagina opLinkedIn