U bevindt zich op: Home/ Digitale kalender op website en Avri-app

Digitale kalender op website en Avri-app

Aantal gevonden vragen:  

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • App algemeen - Waarom is er een nieuwe app?

    Technologische ontwikkelingen gaan snel. De huidige app was ruim 5 jaar oud en verouderd.
    De nieuwe app heeft een frisse en moderne uitstraling en meer mogelijkheden om in de toekomst uit te breiden.
    Zo kan er bijvoorbeeld straks via de app volledig geautomatiseerd een nieuwe afvalpas of een container worden aangevraagd.  

  • App algemeen - Waar kan ik de Avri app downloaden?

    De app is voor Android en Apple gemaakt en u kunt deze gratis downloaden door in de store op 'Avri' te zoeken.

  • App algemeen- De app kan mijn adres niet vinden

    Hebt u een huisnummer met een toevoeging (bijv. Bergweg 1c)? Klik dan eerst op 'Controleren'. U ziet dan de bij Avri bekende huisnummertoevoegingen. 

    Komt uw adres niet in de lijst voor? Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum.

  • App algemeen - Waarom moet ik een nieuwe app installeren, kon deze niet gewoon vervangen worden?

    De oude app is in de appstores gezet door de ontwikkelaar zelf. Deze kunnen we niet meer gebruiken omdat we voor een andere leverancier hebben gekozen. Bij de nieuwe app heeft Avri zelf een developeraccount aangemaakt in de appstores.

  • App algemeen - Als ik tekst typ dan staat mijn toetsenbord precies op het tekstvak. Zo kan ik niet zien wat ik typ.

    Dit komt weleens voor als we voor een melding doorverwijzen naar een andere website. Hierdoor verlaat u de Avri app en komt u terecht op de website van bijv. een gemeente.

    De Avri app is een doorgeefluik van data. Als de externe website geen rekening houdt met aanvragen die op een mobiel of tablet worden gedaan (responsive) dan kan de app daar helaas geen invloed op uitoefenen.

  • App algemeen - Er valt tekst weg in de app

    Er zijn zoveel verschillende merken en soorten mobiele telefoons en tablets. Elk met eigen schermgrootte en instellingen.

    Daarnaast kan de gebruiker ook nog zelf diverse instellingen aanpassen op zijn eigen telefoon of tablet. Bijvoorbeeld door teksten groter te maken om beter te kunnen lezen. Hierdoor kan het gebeuren dat sommige tekst wegvalt.

    We testen op de meest populaire modellen.  

  • Afvalwijzer - Ik kan een product niet vinden

    Heeft u een product dat niet in de lijst voorkomt? Laat het ons weten en wij voegen het toe! Stuur uw suggestie naar info@avri.nl 

  • Afvalkalender - Kan ik de kalender van 2021 al zien?

    De definitieve kalender voor het nieuwe jaar kunt u vanaf half december ook in de app en op de website raadplegen.

  • Afvalkalender - Hoe kan ik de kalender printen?

    De afvalkalender is te printen via deze pagina.

  • Afvalkalender - De ophaaldagen kloppen niet

    Als u goed heeft gecheckt of het ingevulde postcode en huisnummer kloppen neem dan contact op met het Klantcontactcentrum. 

  • Afvalkalender - Ik ken iemand zonder internet of mobiele telefoon. Hoe weten zij wanneer de containers worden geleegd?

    Er is vast iemand in de omgeving die de afvalkalender wil printen. De printbare kalender is te vinden op de website van Avri.  

    Heeft u geen oplossing gevonden? Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum. 

  • Containerlocaties - Als ik de containerlocaties wil bekijken zie ik heel Europa en Afrika, Avri zit alleen in Rivierenland!

    Gebruikt u de app voor de eerste keer dan kost dat even wat tijd om de juiste locatie te vinden. Dit is de reden dat u in de eerste instantie heel Europa en Afrika in beeld krijgt. Wanneer u de app een volgende keer opnieuw opent is dit probleem opgelost. Tenzij u er voor kiest om uw locatie niet te delen.

     

  • Containerlocaties - Waarom zie ik alle locaties voor restafval?

    De database die we gebruiken voor de app is nog niet gekoppeld aan het systeem waar alle postcodes en toegewezen containers en reservecontainers staan geregistreerd. Wellicht dat dit in de toekomst wel gaat gebeure

  • Containerlocaties - Ik zie mijn eigen containerlocatie niet, het zijn er zoveel

    Een mobiel scherm of tablet is in de regel klein. De app laat alle containerlocaties zien waardoor het er heel vol uitziet. U kunt eenvoudig inzoomen op de plek die u wilt bekijken.

    De app wordt constant doorontwikkeld. We kijken altijd hoe het beter en overzichtelijker kan.

  • Instellingen - Waarom kan ik de ophaaldagen niet in mijn agenda zetten (I-cal functie)?

    In de vorige app kon u de ophaaldata in uw agenda laden. Een handige functie en toch is dit komen te vervallen. Daar zijn twee redenen voor.

    De app heeft toestemming nodig van de gebruiker. De eerste reden is dat Avri het aantal toestemmingen om gebruik te maken van functies op uw mobiel of tablet zo beperkt mogelijk wil houden.  

    De tweede reden is dat als de ophaaldata eenmaal in de agenda staan, eventuele wijzigingen in ophaaldata niet automatisch worden aangepast. Daardoor mist u mogelijk belangrijke datawijzigingen bijv. in geval van een feestdag. 

    Met een pushbericht en de digitale afvalkalender in de app kunnen wij u op de hoogte houden van actuele veranderingen.

  • Instellingen - Ik ontvang geen pushberichten van de app, maar ik wil ze wél ontvangen.

    Kijk in de Avri app bij 'Instellingen'. Staat het schuifje bij Berichten aan? 

    Kijk ook in de Algemene instellingen van uw mobiel of tablet of u toestemming heeft gegeven voor berichtgeving/pushberichten in het algemeen.  

  • Instellingen - Ik wil geen pushberichten ontvangen van Avri

    Dat is jammer want zo mist u mogelijk belangrijk nieuws!

    Wij versturen alleen pushberichten als de dienstverlening van Avri;vertraging oploopt in geval van overmacht of extreme weersomstandigheden zoals gladheid.

    In een enkel geval kunnen wij een oproep doen om met Avri mee te denken over toekomstige ontwikkelingen. 

    Wilt u op een zelfgekozen moment de berichten lezen? Dat kan in het menu bij ‘Berichten’.  

    U kunt pushberichten zelf in- en uitschakelen bij Instellingen.

  • Instellingen - Kan ik een seintje krijgen wanneer ik mijn container aan de straat moet zetten?

    Via het menu 'Instellingen' kunt u een herinnering instellen wanneer u de juiste container aan de straat moet zetten. Dat kan vanaf 18 uur de dag ervoor tot 7 uur op de dag zelf.  

  • Melding maken - Een melding maken moet toch anoniem kunnen?

    Avri verzekert u dat er nog steeds anoniem een melding kan worden gemaakt. U bent niet verplicht om gegevens in te vullen als u dat niet wilt. Lees hier de privacyregeling.

    Het klopt dat postcode en huisnummer bekend zijn maar deze gegevens worden in het meldingensysteem niet aan elkaar gekoppeld. Uw postcode en huisnummer worden alleen gebruikt om de juiste afvalkalender te tonen. Meldingen maken gaat via een ander systeem.

    Bent u niet overtuigd? Kies er dan voor om de melding via de website te maken.

  • Melding maken - Als ik een melding maak en op 'verzend' klik, krijg ik een foutmelding

    Krijgt u een foutmelding, neem dan contact op met ons Klantcontactcentrum.

  • Melding maken - ik kan een melding niet vinden

    Alle meldingen die u kunt maken via de website staan ook in de app. U kunt in de app nog preciezer aangeven waar uw melding over gaat.  

    Kunt u uw melding ook in een andere categorie niet vinden? Kies dan voor de melding die het dichtst in de buurt komt. 

  • Melding maken - ik zie meldingen dubbel in de lijst staan

    Bij het samenstellen van de meldingenlijst heeft Avri gekeken naar de meest logische categorie voor een specifieke melding. Soms past een melding in meer dan één categorie. De melding komt uiteindelijk wel bij het juiste afhandelpunt terecht.

     

  • Restafvalteller - Waarom kan ik niet direct bekijken hoeveel keer ik restafval heb aangeboden?

    Avri registreert alleen het aantal aanbiedingen van restafval dat op een afvalpas is gedaan of is aangeboden in een restafvalcontainer (indien u buiten de kern woont). 
    De afvalpas is gekoppeld aan een postcode en huisnummer en niet aan een persoon.  

    Deze geregistreerde aanbiedingen stuurt Avri door naar BSR die vervolgens postcode en huisnummer koppelt aan een bewoner. Het aantal aanbiedingen wordt in de jaarlijkse afrekening gemeld.

    De bewoner die de aanslag ontvangt kan met zijn of haar DigiD de beveiligde omgeving van BSR inkijken waarop de restafvalteller op dat moment staat. Het duurt ongeveer twee weken voordat de aanbieding zichtbaar is bij BSR. 

     

Deel deze pagina opLinkedIn